Prestationsångest

Jag måste visa mig duktig, när jag får beröm suger jag åt mig ordentligt. Jag vet själv att jag inte är särskilt bra på någonting därför måste jag ständigt försöka övertala mig själv om att jag allt är lite duktig, ibland. Men när detta misslyckas, när jag inte får högsta betyg på ett prov då raseras allt som jag försökt bygga upp, då växer klumpen i magen och jag tillbaka på ruta ett.
Mamma och pappa har aldrig varit särkilt generösa med beröm. Får jag MVG så är det bara: jaha, det var ju bra. Ett G är ett stort misslyckande för dem. Aldrig några spontana komplimanger, aldrig en kram, ingen sympati.
Om jag har spenderat en hel dag med att städa frågar bara mamma och jag har kommit ihåg att damma överallt. Ingen bekräftelse på att de tycker om mig.
Jag tror att mamma och pappa skaffade barn mest för att det är så man gör. Man träffar någon och sedan skaffar man hus och barn. Jag tvivlar starkt på att de överhuvudtaget diskuterade min och min systers uppfostran. De blev ofta väldigt arga på oss som barn, de kunde vara sådana saker som man själv inte viste att man inte fick göra. detta har gjort mig konflikträdd, jag klarar inte av att någon blir arg på mig. jag vill vara alla till lags och inte göra någon besviken.
Så nu har jag fått skriva av mig lite, nu känns det bättre. Eller nae det gör det ju egentligen inte.

Kommentarer
Postat av: Malis :D

Jag älskar dig som du är och jag tycker du är duktig! <3

Du får flytta hem till mig så kan jag bli din nya snälla mamma :)

2011-10-04 @ 18:27:41
URL: http://biffmaolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0