Mini cupcakes

Igår bakade jag och söstra mi lite onsdagsfika. Man måst ju få unna sig lite mitt i veckan när det är som mörkast, även om man snart ska i balklänningen!

Sähär såg i alle fall de små läckebitarna ut
Här är receptet!
Minimuffins
150g smör
2dl socker
1,5dl vetemjöl
0,5tsk bakpulver
1msk vaniljsocker
3msk kakao
2st ägg
Frosting
200g philadelphiaost
200g ljus blockchoklad

Smält fettet, placera ut små formar på en plåt, och då menar jag små, i de formar jag använde hade jag kanske drygt en matsked smet i varje form.
Blanda alla torra ingredienser och tillsätt det smälta smöret och äggen.
Grädda i 200C i ca 10 min.

Smält chokladen i vattenbad eller i micro, men var väldigt försiktig så den inte bränns. Blanda den smälta chokladen med philadelphiaost och spritsa på muffinsen när de kallnat.
Vi strödde även på lite sockerpärlor, finns att köpa i nästan alla matvaruaffärer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0