Smuttar på öl i utbildningssyfte

Imorse var det riktigt segt att stiga upp ur sängen hade ingen ork alls. Bara vetskapen om att man egentligen börjar klockan tio i tio om det inte vore för en förbaskad körlektion 20 över 8, det får en inte riktigt att hoppa ur sängen...

Eftersom att jag går på Hotell- och Restaurangprogrammet kan jag som individuellt val välja barteknik, vilket de flesta som kan gör, alla vill väll kunna blanda drinkar liksom?! Och idag hade våran lärare bokat in ölprovning på Åbro i Vimmerby.

Jag har nog inte riktigt bestämt mig om jag tycker om öl eller inte. Ibland kan jag tycka att det är helt okej men
ibland så nae... då smakar det bara beskt. Men idag fick vi smaka färskt öl, det är öl som inte har silats eller pastöriserats. Det var faktiskt väldigt gott, inte alls så beskt som öl kan vara. Men detta öl kunde man bara köpa i restaurangen på Åbro eftersom att ölen får en mycket kortare hållbarhet kan den inte säljas på systemet.

Ikväll kändes min hud lite halv daskig så jag skrubbade lite med universums enklaste och bästaste skrubb. Bara att blanda bikarbonat och lite olja i handen till en jämn smet. Sen skrubba lite lätt på huden. Jag använder alltid den här skrubbn på kvällen eftersom att man inte tvättar bort all olja får den riktigt sjunka in under natten. Superbra för vintertorr hy! Jag använder olivolja men jag har hört att man kan använda ricinolja, tror att den drar ut smutsen lite bättre, men jag använder som sagt olivolja för det har man ju ändå i skafferiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0